reklama

Ochrana osobných údajov

Včera som dostal odpoveď na moju žiadosť o prijatie do zamestania. Aj keď som nepostúpil do ďalšieho kola výberového konania, v tejto pošte ma zaujalo niečo iné.Odpoveď znela:

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Vec: Ziadost

Na základe Vasej ziadosti o prijatie do pracovného pomeru Vám oznamujem, ze ste nepostúpili do uzsieho kola výberového konania.V prílohe Vám zasielam spät Vasu ziadost o prijatie do zamestnania spolu so zivotopisom a prehlasujem, ze v nasej firme sa uz nenachádzajú ziadne údaje o Vasej osobe v zmysle §13 ods.1 pís. a novelizovaného zákona c. 428/2002 o ochrane osobných údajov.

K mailu bol priložený súbor s mojou žiadosťou a životopisom. To, čo ma zaujalo, je, že sa mi zdá, že si pravdepodobne poplietli písomnú korešpondenciu s elektronickou. Podľa spomínaného zákona sú povinní zničiť všetky moje osobné údaje, ak im nedám súhlas na ich ponechanie si.

V predelektronickej dobe (aj keď vtedy ešte tento zákon neexistoval) by bol postup nasledovný: v liste odoslanom poštou by firma, ktorá dáva na vedomie, že žiadateľa neprijíma, priložila okrem vyrozumenia aj originál žiadosti a originál životopisu.

V ére e-mailov som nútený dôverovať, že sa budú držať zákona a moje osobné údaje nezneužijú, alebo neposunú niekomu ďalšiemu. Firma, ktorá poslal odpoveď spomenutú vyššie, si dala námahu napísať do tela správy, že " v nasej firme sa uz nenachádzajú ziadne údaje o Vasej osobe v zmysle §13 ods.1 pís. a novelizovaného zákona c. 428/2002 o ochrane osobných údajov ", avšak už len to, že súbor s mojou žiadosťou a životopisom bol priložený k tejto správe, sa mi zdá byť divné. Neverím totiž, že okrem mojej pôvodnej žiadosti vymazali aj položku v "Sent Items" s predmetnou odpoveďou.A tak, okrem sklamania z obsahu odpovede, mám tému na rozmýšľanie o spôsoboch kontroly dodržiavania zákona o ochrane osobných údajov v prípadoch ako je môj.

Dušan Kelle

Dušan Kelle

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Placebo Zoznam autorových rubrík:  May the farce be with you?Postreh!SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu